dilluns, 26 de setembre del 2011

INTERACTIVITAT

Aquest vídeo explica l'evolució dels ordinadors, creats en el seu inici com a màquines per fer càlculs i actualment com màquines per comunicar-nos.

A diferència dels llibres, els ordinadors no obtenen la informació d'una manera seguida, sinó que hi ha altres maneres d'obtenir la informació, fent que els conceptes siguin a llocs diferents a través de punts de connexió. L'objectiu era operar com fa la ment humana, a través d'associacions d'idees, però encara no existia una maquina capaç d'això. Amb el temps els ordinadors van començar a treballar amb textos, després amb sons i més tard amb imatges.

Ted Nelson, va donar lloc a diverses innovacions, com els conceptes: hipertext i hipermèdia.
En la hipermèdia a més a més de text hi ha sons, imatges i animacions, on els elements es relacionen entre si mitjançant els enllaços entre diferents xarxes.
Més tard Douglas Engelbart va crear el ratolí, dispositiu que permetia una comunicació d'anada i de tornada amb l'ordinador, una comunicació interactiva, produïda a base de grafismes i símbols visuals.

Cap als anys 90, apareix el CD ROM, suport capaç d'emmagatzemar imatges i música (amb propòsits educatius). Però els programes interactius que van crear més impacte van ser els videojocs, ja que aprofiten les millors qualitats de la interactivitat: moviments, sonoritat, acció, participació...

Per tant, puc concloure que a diferència del CD ROM on la interacció es d'una persona amb ella mateixa, en la xarxa internet la interacció és pot realitzar amb altres persones: intercanviant informació, compartint-la, realitzant treballs amb grup, etc. Per tant, a més a més de tenir aplicacions lúdiques i educatives la interacció amb els ordinadors en té de socials i comercials.

Edu3.cat

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada