Un
dels principals objectius educatius de l'escola és ensenyar a llegir i a
escriure. Dins d'aquesta, utilitzem el llenguatge verbal per portar a
terme aquest aprenentatge, però hi ha un altre tipus de llenguatge que
utilitzem tant o més que aquest... es tracta del"llenguatge audiovisual", un llenguatge que es caracteritza per la utilització de la imatge i el so amb la finalitat d'ensenyar i educar a través d'emocions i sentiments.
A classe de GTIC, per poder comprovar la importància de emprar correctament el llenguatge audiovisual, el professor ens va posar un vídeo titulat "Breu història de Catalunya" de la web Edu3.cat, a continuació el podem veure, no cal més de 3 minuts.
El professor va clicar al "pause" i
va preguntar a una companya de classe si li podia explicar de que
tractava. L'alumna no va ser capaç de respondre a cap pregunta ja que el vídeo era totalment informatiu, ple de dades difícils de memoritzar. El vídeo no transmetia emocions ni sentiment, fet que encara dificulta més l'aprenentatge.
A continuació, el professor ens va posar aquest altre vídeo "Dinner for two":
Aquest vídeo no es transmeten continguts memorístics, així que totes vam ser poder explicar de que tractava i quina finalitat educativa tenia. El vídeo estava composat únicament per imatges i sons, fet que accentua les emocions i sentiments del espectador.
Aquest tipus de vídeo s'utilitza per treballar en grup i fer classes dinàmiques i col·laboratives.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada